Aktualności


10/05/2016

Rekrutacja do Publicznego Gimnazjum

Informacja o rekrutacji do Gimnazjum dla kandydatów zamieszkałych poza obwodami gimnazjów zgodnie z Uchwałą nr 139/XIX/2016 Rady Miejskiej w Myślenicach z dnia 25 lutego 2016 r.

 

Informacja o terminach:

Składanie wniosków zgodnie z zarządzeniem nr 2/16 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 11 lutego 2016 r.

  1. Złożenie wniosku o przyjęcie do gimnazjum –

od 11 kwietnia 2016 r. do 10 czerwca 2016 r. do godziny 15:00

  1. Dostarczenie dokumentów lub ich kopii –

od 24 czerwca 2016 r. do 30 czerwca 2016 r. do godziny 15:00

  1. Podanie listy przyjętych – 8 lipca 2016 r.  godz. 12:00

Pliki do pobrania:

Wniosek do Gimnazjum.pdf
15/04/2016

Studenci z wizytą w Publicznym Gimnazjum w Głogoczowie.

          W ramach zainicjonowanej przez nauczyciela fizyki p. mgr inż. Anny Ochender-Lebiest  na początku roku szkolnego współpracy  naszego Gimnazjum z wydziałem Fizyki i Informatyki Stosowanej dnia 13 kwietnia 2016 roku grupa studentów ze SKNF „BOZON” w składzie: inż. Maciej Kosała, inż. Patryk Łakomiec, inż. Piotr Sekuła  przyjechała do naszej szkoły, aby zaprezentować doświadczenia dotyczące zjawisk fizycznych. Eksperymenty, które zostały zaprezentowane dotyczyły min: zasady zachowania momentu pędu zobrazowaną na podstawie – „Dlaczego helikopter ma dwa śmigła?”, ogrzanego powietrza na zasadzie balonów napędzanych suszarką, wirów pierścieniowych zilustrowanych strzelaniem do kubków a także uczniowie zobaczyli jak powstaje ogniowe tornado. Największą atrakcją dla uczniów były doświadczenia związane z ciekłym azotem, które pokazały jak ciekły azot może być niebezpieczny a zarazem pożyteczny. Można było zobaczyć: fontannę azotową, silnik odrzutowy, wybuch azotowy, zmianę właściwości ciał plastycznych, zmianę rezystancji,  rozszerzalność termiczną, zmianę stanu skupienia azotu oraz wpływu azotu na różnego rodzaju materiały organicznie i nieorganiczne.

Wizyta studentów w naszej szkole była bardzo ciekawym wydarzeniem. Treści przekazane w sposób niezwykle interesujący okazały się dla uczniów łatwe i zapamiętają je z pewnością na długo. Ponadto młodzież przekonała się, że fizyka, będąca ich zdaniem przedmiotem trudnym, może być naprawdę pasjonująca.

 

mgr inż. Anna Ochender-Lebiest

Dla ucznia


Dla nauczyciela